لزوم گفتمان‌سازی برای سوق دادن حمایت‌های مردمی به سمت مجموعه‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی

  • ۱۷

حجت‌الاسلام طاهری ضمن تبریک حلول سال نو با اشاره به شعار امسال، بر لزوم «گفتمان‌سازی» برای سوق دادن حمایت‌های مردمی به سمت مجموعه‌های دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری ۲ فروردین ۱۴۰۱، با اشاره به نامگذاری سال نو به «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: در ده سال گذشته رهبر معظم انقلاب با توجه به ضرورت تحول اقتصادی در جامعه، شعارهایی را با رویکرد اقتصادی اعلام می‌کنند تا با ایجاد یک حرکت عمومی و جهش در بخش تولید، تحولی در وضعیت معیشتی جامعه صورت بگیرد و با نوک پیکان حمله دشمن به کشور - که فعلاً در عرصه اقتصادی بیشترین فشار خود را بر مردم وارد می‌کند - مقابله شود.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: لازم است همه بزرگوارانی که به هر نحوی، ورودی در عرصه‌های تولیدی دارند و می‌توانند سرمایه‌های بزرگ و کوچک خود و دیگران را به سمت حمایت از مجموعه‌های دانش‌بنیان سوق بدهند و به نحوی برنامه‌ریزی کنند که بیشترین حجم کارآفرینی و اشتغال‌زایی در قالب این حرکت‌های اقتصادی، اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رسالت دستگاه‌های فرهنگی در تحقق شعار سال، یادآور شد: در سال جدید با این رویکردِ اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب به حمایت جدّی‌تری در عرصه تولید نیاز داریم و مجموعه‌های فرهنگی مثل سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند نسبت این موضوع گفتمان‌سازی کنند و مردم را به سمت این نوع حرکت‌های ارزشمند سوق بدهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: در نگاه اسلامی، ثروت‌آفرینی و کارآفرینی یک عبادت محسوب می‌شود و ما باید بتوانیم علاوه بر عبادات مناسکیِ فردی، جامعه را به عبادات اجتماعی هم سوق بدهیم.

حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: در منظومه دستورات دینی، عبادات اجتماعی بسیاری داریم؛ مثل آنچه که در زمینه‌سازی برای ازدواج در جامعه توصیه شده، یا درخصوص اصلاح ذات البین و رفع اختلافاتی که بین افراد و گروه‌های کوچک در جامعه پیش می‌آید و در کنار آن، رسیدگی به مشکلات معیشتی هم محله ای ها و حل مشکلات آن‌ها و از این دست عبادات هم در دین ما پیش‌بینی شده است.

وی افزود: رسیدن به رضای خداوند و تقرّب به درگاه الهی، فقط محدود به انجام عبادات مناسکی نیست و ما در کنار آن‌ها عبادات اجتماعی هم داریم که در مقام مقایسه، در روایات ما تأکید فوق‌العاده‌ای بر این بخش از عبادات شده و چه بسا ثواب آن قابل مقایسه با ثواب نماز و روزه فردی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر یادآورشد: این اهمیت عبادات اجتماعی در منظومه‌ی معارفی دین باید به مردم هم منتقل شود و ذهن مردم نسبت به اینگونه عبادات هم حساس شود، فلذا سخنرانان، مداحان و آن کسانی که در جهت‌گیری فکری و فرهنگی مردم اثر دارند، وظیفه دارند امسال فراتر از سال‌های گذشته، بر این مضامین اقتصادی تأکید کنند.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: ممکن است برای برخی مساجد، هیئات مذهبی و مجموعه‌های قرآنی ممکن باشد که در کنار فعالیت‌های اصیل فرهنگی خود، بخشی از توان خود را به فعالیت‌های کارآفرینی و اقدامات اقتصادی در قالب حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان اختصاص دهند؛ اینطور فعالیت‌های این مجموعه‌های دینی، قطعاً لبیکی زیبا و مانا به درخواست رهبر معظم انقلاب خواهد بود

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی